1. ČUSTVENA INTELIGENCA IN VLOGA STARŠEV PRI ČUSTVENEM RAZVOJU OTROK

Home » 1. ČUSTVENA INTELIGENCA IN VLOGA STARŠEV PRI ČUSTVENEM RAZVOJU OTROK

Čustvena inteligenca in vloga staršev pri čustvenem razvoju otrok

Starši se vse pogosteje srečujejo z izrazom čustveno inteligenten otrok, vendar pogostoma ne vedo, kaj to sploh pomeni.
Kje začeti?

Najprej se je potrebno zavedati pomembnosti, ki jo ima čustvena inteligenca.

Čustva vplivajo na vsa življenjska področja (vedenje, medsebojni odnosi, zdravje, učenje …), zato je še kako pomembno, da je otrok čustveno spreten.

Čustva okoli nas, tako prijetna kot neprijetna, ustvarjajo barvit in raznolik svet. Zato je prav, da občutimo vsa čustva in da tega naučimo tudi otroke.

Temelji se zgradijo v otroštvu.

MAVRIČNA PALETA ČUSTEV

Pomembno je, da otrok prepozna neskončne odtenke čustev, tako prijetnih kot neprijetnih, se nauči jih prepoznati in z njimi pravilno ravnati.

PRVI KORAKI ČUSTVENE INTELIGENCE: ZAVEDANJE SAMEGA SEBE

Prvi korak je ta, da otroku pomagamo razviti zavedanje samega sebe. Ko se otrok zaveda sebe, se nauči biti pozoren na svoje notranje čustveno stanje. Nauči se prepoznati svoja čustva in posledično čustva drugih, jih poimenovati, razumeti, izraziti, se nanje ustrezno odzvati in z njimi pravilno ravnati. Brez zavedanja sebe lahko otroka čustva tako močno preplavijo, da se v njih utopi in izgubi.

ČUSTVENE INTELIGENCE OTROKE UČIMO PREDVSEM Z ZGLEDOM

Ne pozabimo, da smo največji zgled otroku prav starši. Zato bodimo dober zgled. Vse, kar delamo, otrok srka vase z neverjetno močjo.

Če smo sami mirni in zadovoljni, če se s čustvi, tako prijetnimi kot neprijetnimi, ustrezno spoprijemamo, če znamo na svet gledati skozi svetla očala, bomo otroku predali dragoceno izkušnjo. Zavedajmo se, da ne glede na to, kaj poskušamo otroka
naučiti z besedami (in pridigami), veliko več štejejo naša dejanja, ton našega glasu, vibracije, ki jih oddajamo, naši občutki, ki jih otroci še kako zaznavajo, vzdušje, ki vlada v našem domu.

PRVA ŠOLA ZA RAZVIJANJE ČUSTVENIH SPRETNOSTI JE PRAV DOM

Včasih od otroka pričakujemo več, kot smo sposobni sami. Ko smo odrasli v stresni situaciji, pogostoma na otroke kričimo, jih kritiziramo, jih zmerjamo ali po nepotrebnem kaznujemo, ker izgubimo nadzor nad sabo. Skratka, od otrok v podobnih situacijah pričakujemo stopnjo »čustvene pismenosti«, ki je niti sami ne dosegamo, in sicer da bodo spretno obvladovali svoje čustvene reakcije.

Ni dovolj, da otroku samo pojasnjujemo in pridigamo ali ga pri tem celo oštevamo. Potrebna je vsakodnevna vaja, potrpežljivost, ponavljanje in vztrajanje. Če želimo naučiti otroke, da bi bolje obvladali in upravljali s svojimi čustvi, potrebujemo čas, trud in pozornost.

Skratka. da lahko otroka učimo, kako biti čustveno inteligenten, je najbolj pomembno to, da najprej tega naučimo sami sebe. Kako? Z delom na sebi.

Zato stopimo na pot osebne rasti. Zavestno razvijajmo svojo – in s tem otrokovo – čustveno inteligenco.